dr nofrwlgftbyoltohmssdaflaldtnwtggtswlmmrfyeoocavtaktldltkgetndtwinedadcrqossf
2425
 

 
  NewsFAQE-Mail
   
 

SPECTRE: Pierwszy teaser trailer w marcu?

   
 
WTOREK 03.03.2015  
 


Według niepotwierdzonych jeszcze informacji pierwszy teaser trailer (zajawka) „SPECTRE” ma mieć swoją premierę już 28 marca. Jeśli plotka ta się potwierdzi, będzie to oznaczało wcześniejsze zintensyfikowanie kampanii marketingowej najnowszego filmu, w porównaniu do swego poprzednika. „Skyfall” miał bowiem swoją premierę 26 października 2012 roku, natomiast jego teaser trailer został zaprezentowany 21 maja, a więc 158 dni wcześniej. W przypadku „SPECTRE”, który na ekranach kin zagości 6 listopada, będzie to oznaczało aż 223 dni różnicy.
Z pewnością nie bez znaczenia jest tu fakt, że w box-office „SPECTRE” będzie musiało się mierzyć z drugą częścią filmu „Igrzyska Śmierci: Kosogłos”, który zadebiutuje dwa tygodnie później. Z kolei na 18 grudnia zaplanowana jest premiera „Gwiezdnych Wojen: Przebudzenie Mocy”, który najprawdopodobniej będzie najbardziej dochodowym, obok „Avengers: Czas Ultrona”, filmem 2015 roku. Jeśli dodamy do tego premiery takich filmów jak „The Hateful Eight” Quentina Tarantino (13 listopada), „Marsjanin” Ridley'a Scotta (25 listopada), czy The Reverant (25 grudnia) tegorocznego zdobywcy Oscara, Alejandro Gonzáleza Iñárritu, które zagoszczą na ekranach kin wkrótce po „SPECTRE”, może się okazać, że najnowszej części serii niezmiernie trudno będzie powtórzyć wynik finansowy „Skyfall” (o ile jest to w ogóle możliwe). Z tego też powodu kluczowy dla filmu będzie weekend otwarcia oraz pierwsze dwa tygodnie wyświetlania, bo tzw. „długie nogi”, czyli prawdopodobieństwo zarabiania przez daną produkcję znacznych kwot w dłuższej perspektywie czasu, jest wobec takiej konkurencji raczej mało prawdopodobne („Skyfall” stosunkowo dobrze sobie radził jeszcze na przełomie stycznia i lutego 2013 roku – głównie poza Stanami Zjednoczonymi). To z kolei oznacza, że będziemy mogli oczekiwać jeszcze bardziej agresywnej kampanii marketingowej, niż w przypadku poprzednika.
Jak na ironię, wszystkie filmy bondowskiej serii po 1989 roku, kiedy to „Licencja na zabijanie” nie wytrzymała konfrontacji z takimi hitami jak „Zabójcza broń 2”, „Indiana Jones i ostatnia krucjata” czy pierwszy „Batman”, swoją premierę mają pod koniec roku kalendarzowego, by unikać bezpośredniej rywalizacji z wakacyjnymi blockbusterami. Od pewnego czasu Hollywood zaczęło jednak dostrzegać komercyjny potencjał okresu okołoświątecznego.

 
 
  James Bond, gun symbol logo and all associated elements are property of MGM/UA & Danjaq companies. Used without authorisation in informative intent. All rights reserved.  
  bond 50